Alla inlägg under april 2014

Av C L - 6 april 2014 11:31

Så satt vi på båten på väg till Polen. Resa med arbetskollegor för att lära oss av varandra, vissa har jag träffat förr andra har jag bara pratat med i telefon. Det gäller att uppföra sig, eftersom jag har min sambo med mig så får jag antagligen uppföra mig för två. Jag super mig inte full och studsar omkring på dansgolvet som en korsning mellan gasell och sköldpadda. Är jag inte full dansar jag inte.

Vi samlades i restaurangen där alla ska umgås och lära känna varandra i en avslappnad miljö. Redan innan vi sitter vid bordet flödar öl och sprit fritt. Änsålänge har jag karaktär och tar mineralvatten. Kvällen går framåt och min bordsgranne börjar att dricka vin. Nykteristerna har gått och lagt sig och jag känner att karaktären sjunker. En öl skadar ju inte. Jag måste ju visa min lite mer avslappnade sida så dom inte får en dålig uppfattning av mig. Ölglaset var väldigt litet så jag fick hämta mer öl. Kvällen går mot natt och vi förflyttar oss till baren en våning upp. Jag är helt säker på att det bara blir en liten öl och sen sängen. Dagen efter ska vi ha konferens större delen av dagen och frukosten serveras kl. 06.00
Jag står i baren och ska beställa öl till oss, säkrast att jag gör det så vi inte får drinkar med starksprit i. Då dyker det upp en göteborgare med talets gåva. Han är en utav mina kollegor och det verkar som han accepterar sin karaktär bättre än vad jag accepterat min. Han står bredvid mig i baren och beställer de där drinkarna jag försöker undvika. Vi småpratar lite och väntar på att våra beställningar ska komma. Då börjar han, säkert i all välmening och för att vara snäll.
-Jo men smaka, det ar gögott. - Nej, men jag dricker inte sprit. - Jo men smaka nu nurå!
Jag smakade och det var gögott men jag dricker ju inte sprit (som alla vet är öl och vin inte inkluderat i sprit) men jag har smakat och nu kan jag återgå till min öl och hörna där jag inväntar rätt tillfälle, att gå och lägga mig. Men göteborgaren var envis och helt utan förvarning var jag uppe på dansgolvet och körde min gasell-sköldpaddsdans. Skoj hade jag den kvällen, kom i säng alldeles försent och fick gå upp för att äta frukost knappt tre timmar senare. Jag var fortfarande full och minnena från gårdagen kom ikapp mig. Varken jag eller min sambo lyckades med att uppföra oss. Att det ska vara så svårt.
Kort därefter kommer baksmällan, den har hållit sig undan i femton år men tack vare en dryg men rolig göteborgare återförenas jag med den. Otroligt att man kan må så dåligt av vätska, man ska ju dricka mycket och det gjorde jag, alltså måste det vara något annat som är fel.
Syftet med resan var att vi skulle lära oss av och om varandra och det lyckades. Jag lärde mig något väldigt viktigt inför framtida arbetsresor. Dansa aldrig med Tomas, man mår dåligt dagen efter.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Boken


Ovido - Quiz & Flashcards