Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

Gul bil!

Av C L - 28 juli 2014 17:08

Jag kör på motorvägen på väg hem från jobbet, hunden sitter i sätet bredvid och AC:n är på högsta eftersom det är ganska varmt. När jag kört en stund kommer en gul bil på mötande vägbana. Jag börjar skruva på mig och försöker tänka på annat. Efter bara nån kilometer möter jag ytterligare en gul bil till. Orden Gul bil, upprepas i mitt huvud om och om igen och jag känner hur det börjar sticka i högerarmen. Funderar ett tag på om jag kan ringa någon men att ringa upp en person för att ropa -Gul bil i luren verkar inte så smart. Det är ändå inte samma sak som en levande person bredvid mig.
Trafiken saktar ner längre fram och avståndet mellan bilarna blir tätare. Som om Gud försöker testa min styrka hamnar jag bakom en gul bil! Det är inte sant, tre gula bilar inom tre mil är inte möjligt.
Eftersom vi kör sakta och tätt funderar jag på om jag kan komma tillräckligt nära bilen bredvid för att kunna göra av med min frustation. Om jag hade lyckats komma tillräckligt nära utan att skrapa sidorna på våra bilar måste jag sen få honom att ta ner rutan. Inser att det är en dålig ide och jag får helt enkelt stå ut. Den gula bilen ligger fortfarande framför mig och retas. Begäret blir för stort och jag måste göra något åt det. Jag viskar -förlåt Gud men jag är svag och puttar till hunden samtidigt som jag ropar -Gul bil. Hunden verkar tro att jag är arg på honom utan att förstå varför. Han har ju åkt bil med mig och barnen i så många år att han måste ju ha förstått vad detta går ut på! Nej, han fnyser åt mitt håll och lägger sig på golvet istället med ryggen mot mig. Jag får lite skuldkänslor så jag sätter AC:n på golvblås. Trafiken lättar igen och jag känner hur spänningen i armen släpper.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C L - 18 mars 2020 17:35

Apokalypsen har kommit! Viruset sprider sig över världen och läget är minst sagt kaosartat. Olika regeringar hanterar krisen på olika sätt, nästan alla länder är drabbade men i olika skalor. Hobbyproffessorer lägger ut uppdateringar på sociala med...

Av C L - 4 december 2018 22:57


Första gången jag hoppade upp på en hästrygg efter att jag fått mitt första barn hörde jag en inre röst som sa ? du har redan förbrukat en hel del liv, vill du verkligen riskera det sista. Nej, så jag hoppade av hästen igen. Ridningen ersattes av söt...

Av C L - 28 augusti 2018 19:54

Roadtrip 2018 är igång. Både barnen och hundarna är vana vid proceduren så allt är som vanligt, Alicia och Alexander i baksätet, Marley hoppar in i mitten och blir bältad, Max lägger sig på golvet framför passagerarsätet och somnar innan bilen börja...

Av C L - 6 april 2014 11:31

Så satt vi på båten på väg till Polen. Resa med arbetskollegor för att lära oss av varandra, vissa har jag träffat förr andra har jag bara pratat med i telefon. Det gäller att uppföra sig, eftersom jag har min sambo med mig så får jag antagligen uppf...

Av C L - 16 augusti 2013 00:31

Jag firar min 32,1-årsdag i köer på Autobahn med kaffe och choklad. Kunde varit värre. Semestern kunde ju varit slut. Imorgon ska jag ringa till jobb och säga att jag tyvärr inte kan komma pga köer i Tyskland. Men det regnar inte i tunnlarna i Öster...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Boken


Skapa flashcards