Alla inlägg under september 2011

Av C L - 15 september 2011 22:28

Idag hade vi köttbullar i tomatsås till middag. När jag blandat färsen med alla tillbehör kommer min son och frågar om han får hjälpa till att rulla köttbullarna.

Självklart, glad över att han vill hjälpa till. Han frågar vad jag har i smeten och jag rabblar alla ingredienser men när jag kommer till oregano släpper han sin halvrullade köttbulle och springer in till sin syster skrikande - Mamma har lagt organ i köttbullarna!

Av C L - 14 september 2011 22:26

Fotbollsträning är en allvarlig sak. Föräldramöten, födelsedagar, sjukdomar och annat får inte stå i vägen för träningen. Trots blåst och regn åkte vi iväg för att träna. Hämtar upp systersonen som är minst lika frälst i att jaga en boll som min son. När vi kommer fram och hoppat ur bilen synar jag barnen uppifrån och ner. Båda är klädda i Barcelonas matchdräkter, en har svarta strumpor till och en har vita, båda har svarta munkjackor utanpå. Ena barnet har blont hår, det andra mörkt. Inga problem tänker jag. Hittar dom lätt på planen och kan följa deras prestationer, kameran ligger i väskan redo att dokumentera deras väg i Zlatans fotspår.
Killarna springer ut på plan och jag går upp på läktaren bland de andra supporterföräldrarna, redan kall och blöt om skorna.

Fem minuter in på träningen och jag kan inte se mina två killar någonstans. Försöker utan uppenbar oro och mamma-som-tappat-bort-barnen-ansikte scanna planen. Överallt  fanns det blonda eller mörkhåriga killar i likadana fotbollskläder som mina killar tror sig vara ensamma om.
Trodde vid ett tillfälle att jag fick syn på en av mina men det visade sig vara blåa strumpor.

Efter tjugo minuter börjar jag ge upp hoppet. Blicken fastnar på två pojkar i fyraårs-åldern, supersöta killar i , vad annars, barcelonadräkter. De verkade inte bry sig om den pågående matchen som deras lagkamrater spelar utan kittlar varandra tills de trillar omkull i gräset.
Funderar på om jag kanske kan ta dom istället. Tänk att ha ett barn igen som tycker att jag är bäst i världen och att lycka är lördagsgodis.

Jag väcks ur mitt dagdrömmande när två killar i barcelonadräkter med vita och svarta strumpor kommer springande mot mig, skrikande i mun på varandra; -såg du mitt mål och -mitt lag vann med 4-6.  Jag ler och sätter på mig mitt mamma-som-aldrig-tappar-bort-barnen-ansikte och svarar att jag självklart så hela träningen och tror att de är de bästa i hela laget.

Nästa träning kanske jag färgar deras hår grönt, för säkerhets skull.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Boken


Ovido - Quiz & Flashcards